Vergi İncelemesinde Defter ve Belge Sunumu

Vergi İncelemesinde Defter ve Belge Sunumu , Vergi Denetim Kurulunun faaliyete geçmesiyle beraber, Vergi inceleme işlemlerinde bazı düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemelerin sonucunda, vergi incelemelerinin olması gereken ideal sekle gelmesi amaçlanmaktadır.

Vergi İncelemesinde Defter ve Belge Sunumu
Vergi İncelemesinde Defter ve Belge Sunumu

Bunun sonucunda, 31.10.2011 tarihinde Vergi Incelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslarla Ilgili Yönetmelik, Vergi Denetim Kurulu Yönetmeligi, Rapor Deg. Kom. Ol. Ile Çalisma Usul ve Esaslar Hakkinda Yönetmelik, VDK Performans Deg. Sis. Yönetmeligi, Görev Yerleri Itibariyle Vergi Müfettisleri Yer Degistirme Yönetmeligi, Tarhiyat Öncesi Uzlasma Yönetmeligi, Mükelleflerin Izahat Taleplerinin Cevaplandirilmasi Hakkinda Yönetmelik yayinlanarak yürürlüge girmistir.(1)[1]

Bu çalismamizda yeni yönetmelik hükümlerine uygun olarak düzenlenmis olan ‘defter ve belge teslim tutanagi ‘ hakkinda açiklamalara yer verilecektir. Buna göre;

1- Defter ve belge teslim tutanagi bir sayfadan ibaret olup, ön sayfa da mükellef ile ilgili, unvan, adres, vergi no, vergi dairesi, faaliyet konusu, telefon ve diger iletisim araçlari bilgileri bulunmaktadir.

2- Teslim edilen yasal defterler hakkinda bilgiler.

3- Teslime edilen yevmiye, kebir, envanter defterlerinin yillar itibari ile tasdik makami ve tasdik tarihi ve nosu bilgilerine yer verilmistir.

4- Teslim edilen belgelerin türleri, baslangiç ve bitis seri nolari ve adetleri,

5- Teslim edilen alis-satis belgelerinin yillar itibari ile detayli dökümleri.

6- Son olarak, belgeleri ilgili müfettise teslim eden kisinin imzasi ve bu belgeleri kabul eden vergi müfettisine ait tesellüm bilgileri.

İçeriğin geri kalanını görmek için GİRİŞ yapmanız veya ÜYE olmanız gerekmektedir.

Vergi ile ilgili tüm soru ve sorunlarınız için

Canlı Sohbet Yapabilirsiniz

Hemen Tıkla

 

Soru ve sorunlarınız için derneğimize üye olabilirsiniz. Hemen Mesaj Gönder: https://m.me/versavorg