fbpx

    2018 Yılı Fethiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Defter Tasdik ve Giderlere Katılım Ücretleri

    Sayı:2017/184

    Konu:2018 Yılı Defter Tasdik ve Giderlere Katılım Bedelleri Hakkında.

     

    İşletme Defteri:Sigortasız 275,00 TL Sigortalı 400.00 TL

    Şahıs Bilanço: Sigortasız 750.00 TL Sigortalı 850.00 TL

    Şirketler (200 Sayfaya Kadar ): Sigortasız 850.00 TL Sigortalı 1.000.00 TL

    Şirketler (200 Sayfadan Fazla ): Sigortasız 1.200.00 TL  Sigortalı 1.500.00 TL

    Dosya Eki

    2018 Yılında Tutulması Gereken Defterler ve Tasdik Zamanları

    05.12.2017/138-1
    ÖZEL MEVZUAT SİRKÜLERİ
    VERGİ USUL KANUNU VE TÜRK TİCARET KANUNU’NA GÖRE TUTULACAK
    DEFTERLER VE TASDİK DURUMLARI

    ÖZET : Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı tarafından ortaklaşa
    çıkarılarak 19 Aralık 2012 tarihli ve 28502 sayılı Resmi Gazetede
    yayımlanan Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ ile 13 Aralık 2011 tarihli ve
    28141 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 Sıra Numaralı Elektronik
    Defter Genel Tebliği hükümlerine göre 2018 yılında tutulacak defterler ve
    tasdik durumları
    Vergi uygulamalarında kullanılan defterler ve türleri ticari, zirai ve serbest meslek faaliyetinin
    büyüklüğüne ve mükellefin gerçek veya tüzel kişi olmasına göre değişebilmektedir. Ayrıca
    Maliye Bakanlığı, bazı mükellefler gruplarının defterlerini zorunlu olarak elektronik ortamda
    tutmaları için düzenlemeler yapmaktadır.
    Mevcut mükelleflere ilave olarak Maliye Bakanlığı’nca serbest meslek faaliyeti uğraşanlar ile
    işletme hesabı esasına göre defter tutan mükelleflerin de defterlerini elektronik ortamda
    tutmaları için yapılan çalışmalar devam etmektedir.
    Mevcut düzenlemelere göre 2018 yılında mükelleflerin tutmaları gereken defterlerle ilgili genel
    bilgiler aşağıdaki gibidir.

    05.12.2017/138-2
    I- KAĞIT ORTAMINDA TUTULACAK DEFTERLER
    a) Türk Ticaret Kanunu’na Göre Tacirin Tutacağı Defterler
    Kişinin Hukuki Durumu Tutacağı Defterler
    Tacir (Gerçek ve tüzel kişi)
    1. Yevmiye defteri,
    2. Envanter defteri
    3. Defteri kebiri
    Şahıs şirketleri
    1. Yevmiye defteri,
    2. Envanter defteri
    3. Defteri kebir
    4. Genel kurul toplantı ve müzakere defteri
    Anonim şirketler
    Sermayesi paylara bölünmüş komandit
    şirketler
    1. Yevmiye defteri,
    2. Envanter defteri
    3. Defteri kebir
    4. Genel kurul toplantı ve müzakere defteri
    5. Pay defteri,
    6. Yönetim kurulu karar defteri
    Limited şirketler
    1. Yevmiye defteri,
    2. Envanter defteri
    3. Defteri kebir
    4. Genel kurul toplantı ve müzakere defteri
    5. Pay defteri
    6. Müdürler kurulu defteri (ihtiyari md.11/4)
    Devlet, il özel idaresi, belediye ve köy ile
    diğer kamu tüzel kişileri tarafından kurulan
    ve tüzel kişiliği bulunmayan ticari işletmeler
    ile kamu yararına çalışan dernekler ve
    gelirinin yarıdan fazlasını kamu görevi
    niteliğindeki işlere harcayan vakıflar
    tarafından kurulan ticari işletmeler ve
    bunlara benzeyen ve tüzel kişiliği
    bulunmayan diğer ticari teşekküller
    1. Yevmiye defteri,
    2. Envanter defteri
    3. Defteri kebir

    05.12.2017/138-3
    Gerçek kişi tacirlerden Vergi Usul Kanunu’na göre ikinci sınıf tüccar sayılanlar, yeni bir
    düzenleme yapılıncaya kadar mezkûr Kanun hükümlerine uygun olarak işletme hesabı esasına
    göre defter tutabileceklerdir.
    İşletme hesabı esası ve bilanço esasına göre defter tutma ayrımına ilişkin hadler, Vergi Usul
    Kanunu Tebliğleri ile yayımlanmaktadır. 20151 ve 20162 ve 20173 yılları için belirlenmiş olan
    bu hadler aşağıdaki gibidir.

    1
    30.12.2014 tarihli ve 29221 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 442 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği’nde belirlenen tutarlar
    2
    25.12.2015 tarihli ve 29573 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 460 Sıra No’lu VUK Genel Tebliği’nde belirlenen tutarlar
    3
    27.12.2016 tarihli ve 29931 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 476 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği nde belirlenen tutarlar
    Madde No Konusu
    2015 Yılında
    Uygulanan
    Miktar (TL)
    2016 Yılında
    Uygulanan
    Miktar (TL)
    2017 Yılında
    Uygulanan
    Miktar (TL)
    MADDE 177- Bilanço esasına göre defter
    tutma hadleri
    Alış tutarı 160.000 168.000
    170.000
    Satış tutarı 220.000 230.000 230.000
    2- Yıllık gayrisafi iş hasılatı 88.000 90.000
    90.000
    3- İş hasılatının beş katı ile
    yıllık satış tutarının toplamı 160.000 168.000 170.000

    05.12.2017/138-4
    b) Vergi Usul Kanunu’na Göre Tutulacak Defterler
    Mükellefler Defterler
    Birinci sınıf tüccar (Bilanço Esası)
    Yevmiye defteri
    Defteri kebir
    Envanter defteri
    İkinci sınıf tüccar (İşletme Esası) İşletme defteri
    İşletmenin faaliyet konusuna göre ayrıca
    tutulması zorunlu defterler
    İmalat defteri
    Kombine imalat defteri
    Bitim işleri defteri
    Yabancı nakliyat kurumlarının hasılat defteri
    Ambar Defteri
    Serbest meslek erbabı Serbest meslek kazanç defteri
    Noterler Özel defterler
    Çiftçiler Çiftçi işletme defteri
    Ayrıca tutulabilecek defterler
    Banka, banker ve sigorta şirketlerinin gider
    vergisine ilişkin kayıtları
    Damga resmi kayıtları4
    Menkul ve gayrimenkul sermaye iratlarına ait
    kayıtlar

    4 Damga Resmi Kanununa göre yolcu bileti ücretleri, sigorta primleri ve ilan ücretleri gibi mevzular üzerinden resim
    istifa etmeye mecbur olan gerçek ve tüzel kişiler bu ücret primlerle istifa ettikleri damga resimleri için tarih sırasiyle bir
    kayıt tutmaya mecburdurlar. Tüccarlar bu kayıtları muhasebe defterlerinde tuttukları hesaplarda gösterebilirler.
    Kayıtların muhasebe defterinde gösterilmemesi halinde ayrı bir “Damga Resmi defteri” tutulur. Devlet müesseselerinin
    resmi defter ve kayıtları Damga Resmi defteri yerine geçer.

    05.12.2017/138-5
    c) Türk Ticaret Kanunu ve Vergi Usul Kanunu’na Göre Defter Tasdikleri
    1) İlk Açılışta Defter Tasdiki

    Tasdik Durumu Türk Ticaret Kanunu Vergi Usul Kanunu
    İlk tasdik
    İlk açılışta
    kullanılmaya
    başlamadan önce
    tasdik ettirilecek
    fiziki ortamda
    tutulan defterler
    1. Yevmiye defteri,
    2. Defteri kebir,
    3. Envanter defteri,
    4. Pay defteri,
    5. Yönetim kurulu karar
    defteri
    6. Genel kurul toplantı
    ve müzakere defteri
    7. Müdürler kurulu
    defteri5
    1. Yevmiye defteri
    2. Envanter defterleri;
    3. İşletme defteri
    4. Çiftçi işletme
    defteri;
    —-
    5. İmalat ve İstihsal
    Vergisi defterleri;
    (Basit İstihsal
    Vergisi defteri dahil)
    6. Nakliyat Vergisi
    defteri;
    7. Yabancı nakliyat
    kurumlarının hasılat
    defteri;
    8. Serbest meslek
    kazanç defteri;
    9. Bu defterler yerine
    kullanılacak olan
    defterler
    Açılış onayı tasdik
    zamanı
    1. Açılış onayları
    kuruluş sırasında ve
    kullanmaya
    başlamadan önce
    noter tarafından
    yapılır.
    2. Açılış onaylarının
    noter tarafından
    yapıldığı hallerde
    Yeniden işe
    başlayanlar, sınıf
    değiştirenler ve yeni bir
    mükellefiyete girenler
    işe başlama, sınıf
    değiştirme ve yeni
    mükellefiyete girme
    tarihinden önce;

    5
    Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı
    ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. Müdürler kurulu
    karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin
    hükümler uygulanır.

    05.12.2017/138-6
    ticaret sicili
    tasdiknamesinin
    noterce aranması
    zorunludur. Ticaret
    sicili tasdiknamesinin
    aslı ibraz edilmek
    kaydıyla bir örneği
    noterce saklanır.
    3. Ticaret şirketleri
    dışındaki gerçek ve
    tüzel kişi tacirlerin
    kuruluş sırasında
    yaptıracakları ticari
    defterlere ilişkin
    açılış onaylarında
    ticaret sicili
    tasdiknamesi
    aranmaz.
    4. Ticaret şirketlerinin
    ticaret siciline tescili
    esnasında birinci
    fıkrada yazılı
    defterlerin açılış
    onayları ticaret sicili
    müdürlükleri
    tarafından da
    yapılabilir.
    vergi muafiyeti
    kalkanlar, muaflıktan
    çıkma tarihinden
    başlayarak on gün
    içinde

    05.12.2017/138-7
    2) İlk Açılıştan Sonra İzleyen Dönemlerde Defter Tasdikleri

    Tasdik Durumu Türk Ticaret Kanunu Vergi Usul Kanunu
    İzleyen
    dönemler
    Açılış onaylarının
    her hesap dönemi
    için yapılması
    zorunlu defterler
    1. Yevmiye defteri,
    2. Defteri kebir,
    3. Envanter defteri
    4. Yönetim kurulu karar
    defteri

    Müdürler kurulu
    defteri
    1. Yevmiye defteri
    2. Envanter defterleri;
    3. İşletme defteri
    4. Çiftçi işletme
    defteri;

    5. İmalat ve İstihsal
    Vergisi defterleri;
    (Basit İstihsal Vergisi
    defteri dahil)
    6. Nakliyat Vergisi
    defteri;
    7. Yabancı nakliyat
    kurumlarının hasılat
    defteri;
    8. Serbest meslek
    kazanç defteri;
    9. Bu defterler yerine
    kullanılacak olan
    defterler
    İzleyen hesap
    dönemlerinde
    açılış onayı
    yaptırılmaksızın
    kullanılmaya
    devam
    edilebilecek
    defterler6
    (yeterli yaprakları
    bulunması
    kaydıyla)
    1. Pay defteri
    2. Genel kurul toplantı
    ve müzakere defteri

    6 TTK’nın 64/3’üncü fıkrasına göre pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak
    kaydıyla izleyen faaliyet dönemlerinde de AÇILIŞ ONAYI YAPTIRILMAKSIZIN kullanılmaya devam edilebilir.

    05.12.2017/138-8
    İzleyen faaliyet
    dönemlerindeki
    açılış onayı zamanı
    İzleyen faaliyet
    dönemlerindeki açılış
    onayları ise
    defterlerin
    kullanılacağı faaliyet
    döneminin ilk
    ayından önceki ayın
    sonuna kadar noter
    tarafından yapılır.
    Öteden beri işe devam
    etmekte olanlar
    defterin kullanılacağı
    yıldan önce gelen son
    ayda
    Yaprakları
    bulunması halinde
    yeni hesap
    döneminin ilk ayı
    içerisinde onay
    yenilemek
    suretiyle
    kullanılacak
    defterler
    1. Yönetim kurulu karar
    defteri,
    2. Yevmiye defteri,
    3. Envanter defteri
    4. Defteri kebir

    Müdürler kurulu
    defteri
    1. Yevmiye defteri
    2. Envanter defterleri;
    3. İşletme defteri
    4. Çiftçi işletme
    defteri;

    5. İmalat ve İstihsal
    Vergisi defterleri;
    (Basit İstihsal Vergisi
    defteri dahil)
    6. Nakliyat Vergisi
    defteri;
    7. Yabancı nakliyat
    kurumlarının hasılat
    defteri;
    8. Serbest meslek
    kazanç defteri;
    9. Bu defterler yerine
    kullanılacak olan
    defterler
    Onaya tabi
    defterlerin hesap
    dönemi içinde
    dolması dolayısıyla
    veya başka
    sebeplerle yıl
    içinde yeni defter
    kullanılması
    Kullanmaya
    başlamadan önce
    Kullanmaya
    başlamadan önce

    05.12.2017/138-9
    3) Dönem Sonu Kapanış Tasdikleri

    Tasdik Durumu Türk Ticaret Kanunu Vergi Usul Kanunu
    Kapanış
    tasdiki
    Kapanış onayına
    tabi defterler
    1. Yevmiye
    2. Yönetim kurulu karar
    defterleri

    Müdürler kurulu
    defteri

    Kapanış onayı
    zamanı
    Yevmiye Defteri; izleyen
    hesap döneminin altıncı
    ayı (30 Haziran 2018)
    Yönetim kurulu karar
    defteri izleyen hesap
    döneminin birinci ayının
    sonu (31 Ocak 2018)
    Vergi Usul Kanunu’nun
    13 üncü ve 15 inci
    maddesi uyarınca Maliye
    Bakanlığı tarafından
    mücbir sebep halinin
    ilan edildiği yerlerde,
    defterlerin kapanış
    onayları, mücbir sebebin
    sona erdiği tarihi takip
    eden ayın sonuna kadar
    yapılabilir

    d) Ticaret Sicili Tasdiknamesi Aranması
    Tacirler tarafından fiziki ortamda tutulan yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri, pay
    defteri, yönetim kurulu karar defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin açılış
    onayları kuruluş sırasında ve kullanmaya başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki
    açılış onayları ise defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna
    kadar noter tarafından yapılır. Açılış onaylarının noter tarafından yapıldığı hallerde ticaret sicili

    05.12.2017/138-10
    tasdiknamesinin noterce aranması zorunludur. Ticaret sicili tasdiknamesinin aslı ibraz edilmek
    kaydıyla bir örneği noterce saklanır.
    Ticaret şirketleri dışındaki gerçek ve tüzel kişi tacirlerin kuruluş sırasında yaptıracakları ticari
    defterlere ilişkin açılış onaylarında ticaret sicili tasdiknamesi aranmaz.
    e) Defterlerde Olması Zorunlu Bilgiler
    Defter Asgari Olması Gereken Bilgiler
    Yevmiye defteri

    a) Madde sıra numarası,
    b) Tarih,
    c) Borçlu hesap,
    ç) Alacaklı hesap,
    d) Tutar,
    e) Her kaydın dayandığı belgelerin türü ile varsa tarihleri
    ve sayıları.
    Defteri kebir
    a) Tarih,
    b) Yevmiye defteri madde sıra numarası,
    c) Tutar,
    ç) Toplu hesaplarda yardımcı nihai hesapların isimleri.
    Envanter defteri

    Taşınmazların, alacakların, borçların, nakit para tutarının
    ve varlıklar ile borçların değerleri
    Pay defteri

    a) Pay sahibinin adı soyadı veya unvanı,
    b) Pay sahibinin iletişim bilgileri,
    c) Varsa pay üzerindeki intifa hakkı sahiplerinin adı soyadı
    veya unvanı ve intifa hakkı sahibi oldukları paylar,
    ç) Varsa intifa hakkı sahiplerinin iletişim bilgileri,
    d) Payın nominal değeri,
    e) Sahip olunan pay sayısı ve toplam tutar,
    f) Payın tertibi,
    g) Payın edinme tarihi,
    ğ) Deftere kayıt tarihi,
    h) Payın senede bağlanıp bağlanmadığı ve türü,
    ı) Payın edinimi ve devrine ilişkin gerekli açıklamalar.
    Genel kurul toplantı ve
    müzakere defteri

    Tüzel kişi tacirlerin genel kurul toplantılarında görüşülen
    hususların ve alınan kararlar
    (Genel kurul toplantı ve müzakere defteri, şirket genel

    05.12.2017/138-11
    kurul toplantısı yapılırken genel kurulda sorulan sorular,
    verilen cevaplar, sunulan önergeler, alınan kararlar
    işlenerek düzenlenebileceği gibi hazırlanan toplantı
    tutanağının deftere yapıştırılması şeklinde de tutulabilir.)
    Kollektif ve komandit şirketlerde yönetimle görevlendirilen
    ortağın veya ortakların yahut bütün ortakların şirket
    yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar da genel kurul
    toplantı ve müzakere defterine kaydedilir.
    Müdürler kurulu karar
    defteri
    Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket
    yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı
    ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir
    müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. Müdürler
    kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış
    onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine
    ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı
    ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde 10 uncu
    maddenin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması
    zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması
    halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul
    toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez.
    f) Defterlerin Saklanma Süresi
    Türk Ticaret Kanunu’na Göre Vergi Usul Kanununa Göre
    10 yıl 5 yıl
    Her tacir; tutmakla yükümlü olduğu ticari
    defterleri ve bu defterlere yapılan kayıtların
    dayandığı belgeleri sınıflandırılmış bir
    şekilde on yıl saklamakla yükümlüdür.
    Saklama süresi, ticari defterlere son kaydın
    yapıldığı veya muhasebe belgelerinin
    oluştuğu takvim yılının bitişiyle başlar.
    Zamanaşımı süreleri dikkate alınarak
    Örn. Yıllara yaygın inşaat işinde hesap dönemi
    bütünlüğü dikkate alınmalıdır.

    05.12.2017/138-12
    II- ELEKTRONİK ORTAMDA TUTULACAK DEFTERLER
    Elektronik ortamda tutulacak defterler ile ilgili 13/12/2011 tarihli ve 28141 sayılı Resmî
    Gazete’de yayımlanan 1 Sıra Numaralı Elektronik Defter Genel Tebliği hükümleri
    uygulanacaktır.

    Elektronik ortamda defter tutmak
    zorunda olanlar

    a) 4/12/2003 tarihli ve 5015 sayılı Petrol Piyasası
    Kanunu kapsamında madeni yağ lisansına sahip
    olanlar ile bunlardan 2011 takvim yılında mal alan
    mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle asgari 25
    Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar. (421 seri
    No’lu VUK Genel Tebliği ile)
    b) 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi
    Kanununa ekli (III) sayılı listedeki malları imal, inşa
    veya ithal edenler ile bunlardan 2011 takvim yılında
    mal alan mükelleflerden 31/12/2011 tarihi itibariyle
    asgari 10 Milyon TL brüt satış hasılatına sahip olanlar.
    (421 seri No’lu VUK Genel Tebliği ile)
    c) 2014 veya müteakip hesap dönemleri brüt satış
    hasılatı 10 Milyon TL ve üzeri olan mükellefler. (454
    seri No’lu VUK Genel Tebliği ile)
    d) 6/6/2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi
    Kanununa ekli I sayılı listedeki malların imali, ithali,
    teslimi vb. faaliyetleri nedeniyle Enerji Piyasası
    Düzenleme Kurumu (EPDK)’ndan lisans alan
    mükellefler. (Bayilik lisansı olanlar, münhasıran bu
    lisansa sahip olmaları nedeniyle bu bent kapsamında
    değerlendirilmeyecektir.) (454 seri No’lu VUK Genel
    Tebliği ile)
    e) Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli III sayılı listedeki
    malları imal, inşa ve ithal eden mükellefler. (454 seri
    No’lu VUK Genel Tebliği ile)

    05.12.2017/138-13
    Elektronik ortamda defter tutmaya
    geçiş zamanı
    Elektronik defter uygulamasına 2014 Aralık ayı
    içerisinde başvuran (a) ve (b) bendindeki mükellefler
    1/1/2015 tarihinden başlamak üzere elektronik defter
    tutmaktadırlar,
    Elektronik defter uygulamasına 2014 Aralık ayından
    önce başvuran (a) ve (b) bendindeki mükellefler 2014
    Aralık ayından başlamak üzere elektronik defter
    tutmaktadırlar,
    Buna karşılık;
    ‒ (c) bendindeki şartı, 2014 hesap döneminde
    sağlayan mükellefler 1/1/2016 tarihinden
    itibaren, 2015 veya müteakip hesap
    dönemlerinde sağlayan mükellefler ise ilgili
    hesap dönemine ilişkin gelir/kurumlar vergisi
    beyannamesinin verileceği tarihi takip eden
    hesap döneminin başından itibaren,
    ‒ (d) ve (e) bentlerinde sayılanlardan
    20/06/2015 tarihinden önce lisans alan veya
    mükellefiyet tesis ettiren mükellefler 1/1/2016
    tarihinden itibaren, 20/06/2015 tarihinden
    sonra lisans alan veya mükellefiyet tesis
    ettirenler ise, lisans aldıkları ya da mükellefiyet
    tesis ettirdikleri tarihi izleyen hesap döneminin
    başından itibaren,
    Elektronik fatura ve elektronik defter uygulamasına
    geçmek zorundadır.
    Bununla birlikte, lisans ya da mükellefiyet tesis tarihi
    ile izleyen hesap dönemi arasındaki sürenin üç aydan
    kısa olması halinde isteyen mükellefler bir sonraki
    hesap döneminin başından itibaren elektronik defter
    tutabilecekler ve e-Fatura uygulamasına
    geçebileceklerdir.
    10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi
    ve Kontrol Kanununa ekli cetvellerde yer alan idare,
    kurum ve kuruluşlar ile iktisadi kamu kuruluşlarının

    05.12.2017/138-14
    elektronik fatura uygulamasına geçme yararlanma ve
    elektronik defter tutma zorunluluğu bulunmamaktadır.
    Elektronik fatura ve elektronik defter uygulamasına
    geçme zorunluluğu getirilen mükellefler; tam bölünme,
    birleşme (devralma şeklinde birleşme ve yeni kuruluş
    şeklinde birleşme) veya tür (nev’i) değişikliğine
    gitmeleri halinde devrolunan veya birleşilen tüzel kişi
    mükellefler ile tam bölünme veya tür (nev’i) değişikliği
    sonucunda ortaya çıkan yeni tüzel kişi mükellefler de eFatura
    uygulamasına geçmek ve elektronik defter
    tutmak zorundadır. Bu durumda uygulamalara geçme
    süresi hiçbir koşulda işlemin ticaret siciline tescil
    tarihini izleyen ayın başından itibaren 3 ayı geçemez.
    Elektronik Ortamda Tutulacak
    Defterler
    Başlangıç aşamasında yevmiye defteri ve büyük
    defterin elektronik defter kapsamında tutulması
    öngörülmüş olup, ilerleyen dönemlerde diğer yasal
    defterlerle ilgili duyuru yapılacağı belirtilmiştir.
    Elektronik Defterlerin Tutulması ve
    Oluşturulması
    Elektronik ortamda defter tutacak mükellefler
    duyurulan format ve standartlara uygun olarak ve aylık
    dönemler itibarıyla elektronik defterlerini oluşturmaya
    ve saklamaya başlayacaklardır. Defterlerini elektronik
    defter biçiminde tutmaya başlayanlar, söz konusu
    defterlerini kâğıt ortamında tutamazlar.
    Elektronik defter tutma sürecinde hesap döneminin ilk
    ayının beratının alınması açılış onayı, son ayının
    beratının alınması ise kapanış onayı yerine geçer.
    Uygulamadan yararlananlar, aylık dönemler itibarıyle
    oluşturdukları elektronik defterler için, aşağıda yer alan
    adımları izleyerek berat almak ve bunları istenildiğinde
    ibraz etmek üzere muhafaza etmek zorundadırlar.
    Gerçek kişiler elektronik defterlerini, ilgili olduğu ayı
    takip eden üçüncü ayın son gününe kadar kendilerine
    ait güvenli elektronik imza veya mali mühür ile imzalar.
    Tüzel kişiler elektronik defterlerini, ilgili olduğu ayı takip

    05.12.2017/138-15
    eden üçüncü ayın son gününe kadar (Hesap döneminin
    son ayına ait defterler kurumlar vergisi
    beyannamesinin verildiği ayın son gününe kadar)
    kendilerine ait mali mühür ile onaylar.
    İmzalı veya mühürlü defterler için berat dosyaları
    oluşturulur ve bu dosyalar Elektronik Defter
    Uygulaması aracılığı ile GİB’in onayına sunulur.
    GİB mali mührünü de içeren beratlar elektronik defter
    tutanlar tarafından indirilerek istenildiğinde ibraz
    edilmek üzere ilgili olduğu elektronik defterler ile
    birlikte muhafaza edilir.
    Aylık dönem, sadece onaya sunulan ayın defter
    kayıtlarını ifade etmekte olup, önceki aylara ait kayıtları
    içermez. Hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde de
    elektronik defter tutmaya başlanabilir. Ancak hesap
    dönemi veya takvim yılı içerisinde elektronik defter
    tutmaya başlayanlar, başladıkları tarihi izleyen bir aylık
    süre içerisinde eski defterlerine kapanış tasdiki
    yaptıracaklardır.
    Yukarıda sayılan adımların neticesinde oluşturulan
    elektronik defterler, GİB tarafından onaylanan beratları
    ile birlikte Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu
    kapsamında geçerli kanuni defter olarak kabul
    edilecektir.
    Elektronik Defterlerin Muhafazası
    ve İbrazı
    Elektronik defter oluşturma konusunda izin alanlar,
    muhafaza ve ibraz ödevlerini yerine getirirken
    aşağıdaki hususlara uygun hareket etmek
    zorundadırlar:
    a) Elektronik defterler, istenildiğinde ibraz edilmek
    üzere ilgili olduğu beratları ile birlikte muhafaza
    edilmek zorundadır.
    b) Elektronik defterler ile beratlarının veri
    bütünlüğünün sağlanması ile kaynağının inkâr
    edilmezliği, güvenli elektronik imza veya mali mühür ile
    garanti altına alındığı için elektronik defterler kâğıt
    ortamında saklanmayacaktır.
    c) Defterlerini elektronik ortamında tutanlar, elektronik
    defterlerini ve ilgili beratlarını vergi kanunları, Türk

    05.12.2017/138-16
    Ticaret Kanunu ve diğer düzenlemelerde yer alan
    süreler dâhilinde elektronik, manyetik veya optik
    ortamlarda muhafaza ve istenildiğinde elektronik,
    manyetik veya optik araçlar vasıtasıyla eksiksiz ve
    okunabilir şekilde ibraz etmekle yükümlüdür.
    ç) Muhafaza ve ibraz yükümlülüğü, elektronik
    defterlerin ve beratların doğruluğuna, bütünlüğüne ve
    değişmezliğine ilişkin olan (elektronik imza ve mali
    mühür değerleri dâhil) her türlü elektronik kayıt ve veri
    ile doğrulama ve görüntüleme araçlarının tümünü
    kapsamakta olup, elektronik defterlere istenildiğinde
    kolaylıkla erişebilmeyi, anlaşılabilir ve eksiksiz bir
    biçimde görüntüleyebilmeyi ve okunabilir kâğıt
    baskılarını üretebilmeyi sağlayacak biçimde yerine
    getirilmelidir.
    d) Elektronik defterler ve beratların elektronik defter
    izni verilenlerin kendilerine ait bilgi işlem sistemlerinde
    muhafaza edilmesi mecburi olup, üçüncü kişiler
    nezdinde ya da yurt dışında muhafaza işlemi Başkanlık
    ve Genel Müdürlük açısından herhangi bir hüküm ifade
    etmemektedir. Muhafaza yükümlülüğünün Türkiye
    Cumhuriyeti sınırları içerisinde ve Türkiye Cumhuriyeti
    kanunlarının geçerli olduğu yerlerde yerine getirilmesi
    zorunludur.

    Elektronik defter uygulamasında
    ihtiyarilik
    Elektronik defter tutmak zorunda olan mükelleflerden
    mal veya hizmet alan ve belirlenen hadlerin altında
    kalan mükellefler de istemeleri halinde elektronik
    defter ve elektronik fatura uygulamalarından
    yararlanabileceklerdir.

    Elektronik defter tutanların kağıt
    ortamında defter tutmaları
    Elektronik defter tutma zorunluluğu getirilen
    mükellefler kâğıt ortamında defter tutamazlar. Bu
    mükelleflerin kâğıt ortamında defter tutmaları halinde
    hiç defter tutmamış sayılmayacakları belirtilmektedir.

    NOTLAR

    05.12.2017/138-17
     Pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri gibi
    işletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan defterler de ticari defterlerdir.
     Fiziki ortamda tutulan yevmiye defteri, defteri kebir ve envanter defteri ile diğer ticari
    defterlerin açılış onayları, kuruluş sırasında ve kullanılmaya başlanmadan önce noter
    tarafından yapılır.
     Bu defterlerin izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları, defterlerin kullanılacağı
    faaliyet döneminin ilk ayından önceki ayın sonuna kadar notere yaptırılır.
     Pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri yeterli yaprakları bulunmak
    kaydıyla izleyen faaliyet dönemlerinde de açılış onayı yaptırılmaksızın kullanılmaya
    devam edilebilir.
     Pay defteri ve yönetim kurulu karar defterinin yenilenmesinin gerektiği durumlarda açılış
    onayı yapılacak yeni defter, kullanımına son verilecek defterle veya zayi edilmişse zayi
    belgesi ile birlikte notere ibraz edilir. Yeni defterin açılış onayının yapıldığı sırada noter,
    eski deftere veya zayi belgesine, yeni defterin açılış onayının yapıldığını tarih ve sayıyı
    belirterek şerh düşer. Eski defterde veya zayi belgesinde söz konusu şerhi gören noter
    tekrar bir açılış onayı yapamaz
     Ticaret şirketlerinin ticaret siciline tescili sırasında defterlerin açılışı ticaret sicili
    müdürlükleri tarafından da onaylanabilir.
     Açılış onayının noter tarafından yapıldığı hâllerde noter, ticaret sicili tasdiknamesini
    aramak zorundadır. Ancak; ticaret şirketleri dışındaki gerçek ve tüzel kişi tacirlerin
    kuruluş sırasında yaptıracakları ticari defterlere ilişkin açılış onaylarında ticaret sicili
    tasdiknamesi aranmaz.
     Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulması hâlinde bu defterlerin açılışlarında ve
    yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanışında noter onayı aranmaz.
     Limited şirketlerde halen kullanılmakta olan ortaklar kurulu karar defterleri de yeterli
    yaprakları bulunmak kaydıyla, genel kurul toplantı ve müzakere defteri olarak
    kullanılmaya devam olunabilir.
     19 Aralık 2012 tarihli ve 28502 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan TİCARİ DEFTERLERE
    İLİŞKİN TEBLİĞ’in 11/4’üncü fıkrasında, limited şirketlerde müdür veya müdürler
    kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere
    defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilecekleri

    05.12.2017/138-18
    belirtilmiştir. Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış
    onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümlerin
    uygulanacağı belirtilmiştir.
     Hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde de elektronik defter tutmaya başlanabilir.
    Ancak hesap dönemi veya takvim yılı içerisinde elektronik defter tutmaya başlayanlar,
    başladıkları tarihi izleyen bir aylık süre içerisinde eski defterlerine kapanış tasdiki
    yaptıracaklardır.
     Serbest meslek erbabı ve işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler için
    hazırlanan Tebliğ taslağı için aşağıdaki linke tıklayınız.
    http://www.gib.gov.tr/defter-beyan-sistemine-yonelik-olarak-vergi-usul-kanunu-genelteblig-taslagi-hazirlandi

    05.12.2017/138-19
    VERGİ USUL KANUNU’NUN
    DEFTER TUTMA İLE İLGİLİ DÜZENLEMELERİ
    Vergi Usul Kanunun defter tutma ile ilgili düzenlemeleri aşağıdaki gibidir.
    “Birinci sınıf tüccarlar:
    Madde 177 – (Değişik 30/12/1980 – 2365/26 md.)
    Aşağıda yazılı tüccarlar, I inci sınıfa dahildirler. 7
    1. Satın aldıkları malları olduğu gibi veya işledikten sonra satan ve yıllık alımlarının tutarı 7.200.000.000
    (170.000 TL) lirayı veya satışlarının tutarı 8.640.000.000 (230.000 TL) lirayı aşanlar;
    2. Birinci bentte yazılı olanların dışındaki işlerle uğraşıp da bir yıl içinde elde ettikleri gayri safi iş hasılatı
    3.600.000.000 (90.000 TL) lirayı aşanlar;
    3. 1 ve 2 numaralı bentlerde yazılı, işlerin birlikte yapılması halinde 2 numaralı bentte yazılı iş hasılatının
    beş katı ile yıllık satış tutarının toplamı 7.200.000.000 (170.000 TL) lirayı aşanlar;
    4. Her türlü ticaret şirketleri (Adi şirketler iştigal nevileri yukarıdaki bentlerden hangisine giriyorsa o bent
    hükmüne tabidir.);
    5. Kurumlar Vergisine tabi olan diğer tüzelkişiler (Bunlardan işlerinin icabı bilanço esasına göre defter
    tutmalarına imkan veya lüzum görülmeyenlerin, işletme hesabına göre defter tutmalarına Maliye
    Bakanlığınca müsaade edilir.);
    6. İhtiyari olarak bilanço esasına göre defter tutmayı tercih edenler.
    (Ek fıkra : 21/1/1983 – 2791/4 md.; Mülga : 4/12/1985 – 3239/136 md.)
    İkinci sınıf tüccarlar:
    Madde 178 – Aşağıda yazılı tüccarlar II nci sınıfa dahildirler:
    1. 177 nci maddede yazılı olanların dışında kalanlar;
    2. Kurumlar Vergisi mükelleflerinden işletme hesabı esasına göre defter tutmalarına Maliye Bakanlığınca
    müsaade edilenler.
    Yeniden işe başlayan tüccarlar yıllık iş hacimlerine göre sınıflandırılıncaya kadar II nci sınıf tüccarlar gibi
    hareket edebilirler.
    Sınıf değiştirme:
    Madde 179 – a) (I) inciden (II) nciye geçiş: İş hacmi bakımından I inci sınıfa dahil olan tüccarların durumları
    aşağıdaki şartlara uyduğu takdirde, bunlar, bu şartların tahakkukunu takip eden hesap döneminden
    başlayarak, II nci sınıfa geçebilirler:
    1. Bir hesap döneminin iş hacmi 177 nci maddede yazılı hadlerden % 20 yi aşan bir nispette düşük olursa,
    veya;

    7
    Parantez içinde yazılı tutarlar 01.01.2017 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere; 27.12.2016 tarih ve 29931 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 476
    Sıra No’lu VUK Genel Tebliği ile belirlenen tutarlardır.

    05.12.2017/138-20
    2. Arka arkaya üç dönemin iş hacmi 177 nci maddede yazılı hadlere nazaran % 20 ye kadar bir düşüklük
    gösterirse.
    Sınıf değiştirme:
    Madde 180 – b) (II) nciden (I) inciye geçiş: İş hacmi bakımından II nci sınıfa dahil tüccarların durumları
    aşağıda yazılı şartlara uyduğu takdirde bunlar bu şartların tahakkukunu takip eden hesap döneminden
    başlayarak I inci sınıfa geçerler.
    1. Bir hesap döneminin iş hacmi 177 nci maddede yazılı hadlerden % 20 yi aşan bir nispette fazla olursa,
    veya;
    2. Arka arkaya 2 dönemin iş hacmi 177 nci maddede yazılı hadlere nazaran % 20 ye kadar bir fazlalık
    gösterirse.
    İhtiyari sınıf değiştirme:
    Madde 181 – II nci sınıf tüccarlar diledikleri takdirde bilanço esasına göre defter tutabilirler.
    Bu suretle I inci sınıfa dahil olanlar hakkında da evvelki maddenin hükümleri cari olur.”

     

    2018 Yılında Tutulması Gereken Defterler ve Tasdik Zamanları

    2018 Yılı Alanya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası ( ALSMO ) Defter Tasdik Ücret Tarifesi

    1 İŞLETME-SERBEST MESLEK DEFTERİ

    A İŞÇİSİZ 550,00 TL
    B 1-9 İŞÇİLİ 770,00 TL
    C 10 VE DAHA FAZLA İŞÇİLİ 1.150,00 TL

    2 BİLANÇO DEFTERİ (ŞAHIS)

    A İŞÇİSİZ 1.200,00 TL
    B 1-9 İŞÇİLİ 1.850,00 TL
    C 10 VE DAHA FAZLA İŞÇİLİ 2.400,00 TL

    3 ŞİRKETLER

    A İŞÇİSİZ 1.400,00 TL
    B 1-9 İŞÇİLİ 2.050,00 TL
    C 10 VE DAHA FAZLA İŞÇİLİ 2.750,00 TL
    D TASFİYE SÜRECİNDEKİ VE GAYRİ FAAL ŞİRKETLER 1.200,00 TL

    4 ELEKTRONİK ORTAMDA DEFTER

    A İŞÇİSİZ 1.900,00 TL
    B 1-9 İŞÇİLİ 2.750,00 TL
    C 10 VE DAHA FAZLA İŞÇİLİ 3.750,00 TL

    2018 YILI DEFTER TASDİK VE HAZIRLIK GİDERLERİ ÜCRETLERİ
    ** HER ŞUBE İÇİN %Ϯ0 DÖNEM TASDİK GİDERİ ALINIR
    ** KAPANŞ TASDİKLERİ İÇİN TARİFEYE İLAVE ϯ00,00TL ALINIR

     

     

    2018 Yılı Kocaeli SMMM Defter Tasdik Ücretleri

    Meslekte Birlik Derneğinin açıkladığı Defter Tastik Listeleri  2018 yılı için değerlendirilmiş ve 2017 yılı tarifesi üzerinden artış yapılmaması konusunda karar vermiştir.

    Yeni yoğun bir çalışma dönemine girdiğimiz bu günlerde çalışmalarınızda kolaylıklar diler, defter beyan sistemininde göz önünde bulundurularak gerekli çalışmaların yapılması ve açıklanan söz konusu tarife ile meslekte uygulama birliğinin sağlanması açısından gerekli özenin gösterilmesinin tüm camiamız yararına olacağını bildirmek isteriz.

    KOCAELİ 2018 YILI DEFTER TASDİK ÜCRETLERİ

    2018 Yozgat Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Defter Tasdik Ücretleri

    SAYI: 2017/171

     

                              Sayın Üyemiz,

     

         2018 Yılı İçin 2017 ARALIK ayı içersinde tasdik ettirilecek olan ticari defterler ile mükellefler için yıl içerisinde kullanılacak olan muhtelif kırtasiye, dosya, klasör işletme, yevmiye, kebir, envanter Ortaklar pay, genel kurul ve yönetim kurulu defter bedelleri hesap edilerek tasdik ücretleri belirlenmiştir.

     

     

     

     İşçisiz      1-9 işçili10 ve   üzeri                   
    1-İşletme Defteri Serbest. Meslek Defteri    350,00   450,00550,00
    2-Bilanço Usulü (Şahıs)                                            850,00             1,000.00       1,600.00
    3-Bilanço Usulü (Şirket)                                        1,100.00     1,350.00       1,850.00
    4- E-Defter için Giderler        1,000.00    

     

       Bu fiyatlar tavsiye niteliğindedir.

       Uygulama birliği açısından, odamızın öngörmüş bulunduğu asgari defter tasdik ücretleri bu şekilde Belirlenmiştir.

        Yönetim Kurulumuz ve meslektaşlarımızın müştereken yapmış olduğu görüşmelerde ayrıca piyasadan defter ve kırtasiye ücretlerinin de araştırılması sonucunda belirtilen rakamlar tespit edilmiştir.

                                                                                                                              

                                                                                                                                                Ahmet BULUT

                                                                                                                                         Başkan

     

    DAĞITIM     :

    Çalışanlar listesindeki kayıtlı tüm üyelere

     

    NOT             :

    İlçeler % 20 indirim uygulayabilir.

    2018 Kahramanmaraş Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Defter Tasdik Ücretleri

    Sayın Üyemiz;
    Odamız üyeleri ile yapmış olduğumuz istişareler sonucunda, ücret tespit
    komisyonunca, 2018 yılında kullanılacak olan kanuni defterlerin tasdik ücretleri ile
    müşterileri adına yapılacak kırtasiye, posta vs. giderleri karşılığı ücretler aşağıda
    belirtilmiştir.
    Odamız üyelerinin tespit edilen tarifeye aynen uymalarını rica ederiz.
    Saygılarımızla
    ÜCRET TESBİT KOMİSYONU

    1- İŞLETME DEFTERİ – SERBEST MESLEK DEFTERİ : 300.00 TL 400.00 TL
    İşletme Defteri, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf
    malzemeleri ve diğer masraflar 12 aylık evrak alım ve fotokopi giderleri, ebeyannamesi,
    e-bildirge, internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret sözleşmesi
    yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    2- BİLANÇO USULÜ DEFTER : 800.00 TL 1000.00 TL
    Yevmiye, Defteri Kebir, Envanter noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak
    olan kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer masraflar. 12 aylık evrak alım, fotokopi
    giderleri e- beyanname, e-bildirge, internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret
    sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    3- ŞİRKET VE KOOPERATİFLER : 1200.00 TL 1400.00 TL
    Yevmiye, Defteri Kebir, Envanter, Ortaklar Pay Defteri, Karar Defteri,
    Genel Kurul toplantı ve müzakare defteri noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak
    olan kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer masraflar. 12 aylık evrak alım, fotokopi
    giderleri e- beyanname, e-bildirge, internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret
    sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    4- ELEKTRONİK ORTAMDA DEFTER : 1700.00 TL
    Elektronik ortamda defter tutulmasına olanak sağlayan Elektronik Defter Genel Tebliğde
    defterlerini elektronik ortamda oluşturmak, kaydetmek, muhafaza ve ibraz etmek isteyen
    ve gereken şartlara – prosedürlere haiz olan gerçek ve tüzel kişiler için, Envanter ile pay
    defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve müzakere defteri, noter
    tasdik ücreti 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer masraflar.
    12 aylık evrak alım fotokopi giderleri, e-beyanname, e-bildirge, internet kullanım masrafları vs
    2018 yılı ücret sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    NOTLAR:
    1- 300 sayfadan fazla olan defterlerden her 100 sayfa için 100.00 TL. fazla tasdik ücreti alınır.
    2- Her şube için % 20 İlave tasdik ücreti alınır.
    3- 2018 yılında hizmet vereceğiniz müşterilerinizle TÜRMOB e-Birlik sistemi üzerinden sözleşme yapmanız
    zorunlu olup, sözleşmeler Damga Vergisi Kanunu hükümlerine göre sözleşme tutarının binde
    9,48’i kadar damga vergisine tabidir
    4- Ticaret Sicil Tasdikname bedelleri tabloda gösterilen rakamlara dâhil olmayıp ayrıca tahsil edilecektir.
    Değişiklik olmadığı taktirde hazırda bulunan Ticaret Sicil Tasdiknameleri geçerliliğini koruyacaktır.

    BELİRLENEN ÜCRETLER TAVSİYE NİTELİĞİNDEDİR.

    2018 Adana Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası (ASMMO) Defter Tasdik Ücretleri

    SAYIN ÜYEMİZ
    Oda Danışma Meclisimizin 08.11.2017 tarihinde yapmış olduğu toplantıda, 2018 yılında kullanılacak ticari defterler, noter
    masrafları, 2018 yılına ait kırtasiye, damga vergisi ve diğer masraflar için mükelleflerinizden tahsil edilecek asgari defter tasdik ve
    diğer giderler hakkında aşağıdaki tavsiye niteliğindeki karar alınmıştır.
    Danışma Meclisinin almış olduğu tavsiye kararına uyulmasını rica ederiz.
    2018 YILI MÜKELLEF İÇİN DEFTER TASDİK VE SARF MALZEME KATILIM GİDERLERİ
    1. İSLETME DEFTERİ – SERBEST MESLEKDEFTERİ (İSCİSİZ) : 380,00.-TL
    İşletme Defteri, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer masraflar. 12
    aylık evrak alım ve fotokopi giderleri, e-beyanname, e-bildirge, tahakkuk çıktıları internet kullanım masrafları vs.
    2018 Yılı ücret sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    2. İSLETME DEFTERİ – SERBEST MESLEKDEFTERİ (İSCİLİ) : 480,00 TL
    İşletme Defteri, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan, kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer ’ masraflar.
    12 aylık evrak alım ve fotokopi giderleri. Sigortalı işçiye ait SGK işe giriş, işten ayrılış, aylık prim hizmet cetveli,
    aylık işgücü çizelgesi, eksik gün bildirim formu ve ekleri, ücretli izin takip belgesi, işçi özlük dosyası, ücret pusulası,
    çalışma belgesi, e- beyanname, e-bildirgeler ile ilgili beyanname, bildirge, tahakkuk, makbuzlara ait fotokopi ve A4
    kağıdı giderleri ve internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga
    vergisi bedeli vs.
    3. SERMAYE ŞİRKETLERİ ve BİLANÇO USULÜ DEFTER (İŞÇİSİZ) : 880,00.-TL
    Yevmiye, defteri kebir, Envanter, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf ’ malzemeleri ve
    diğer masraflar. 12 aylık evrak alım, fotokopi giderleri, e-beyanname, e-bildirge, tahakkuk çıktıları internet kullanım
    masrafları vs. 2018 yılı ücret sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    4. SERMAYE ŞİRKETLERİ ve BİLANÇO USULÜ DEFTER (İSCİLİ) : 1.050,00.-TL
    Yevmiye, defteri kebir, Envanter, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf ’ malzemeleri ve
    diğer masraflar. 12 aylık evrak alım ve fotokopi giderleri. Sigortalı işçiye ait SGK işe giriş, işten ayrılış, aylık prim
    hizmet cetveli, aylık işgücü çizelgesi, eksik gün bildirim formu ve ekleri, ücretli izin takip belgesi, işçi özlük dosyası,
    ücret pusulası, çalışma belgesi, e-beyanname, e-bildirgeler ile ilgili beyanname, bildirge, tahakkuk, makbuzlara ait
    fotokopi ve A4 kağıdı giderleri ve internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret sözleşmesi yıllık tutarının
    binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs.
    5. ELEKTRONİK ORTAMDA DEFTER : 1.840,00.-TL
    Elektronik ortamda defter tutulmasına olanak sağlayan Elektronik Defter Genel Tebliğde defterlerini elektronik
    ortamda oluşturmak, kaydetmek, muhafaza ve ibraz etmek isteyen ve gereken şartlara – prosedürlere haiz olan
    gerçek ve tüzel kişiler için, Envanter ile pay defteri, yönetim kurulu karar defteri ve genel kurul toplantı ve
    müzakere defteri, noter tasdik ücreti, 2018 yılında kullanılacak olan kırtasiye sarf malzemeleri ve diğer masraflar.
    12 aylık evrak alım, fotokopi giderleri, e-beyanname, e-bildirge, internet kullanım masrafları vs. 2018 yılı ücret
    sözleşmesi yıllık tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisi bedeli vs. (6102 Sayılı TTK’na göre Haziran 2018
    sonuna kadar yapılacak olan kapanış tasdiki)
    Notlar:
    1- 2018 yılında hizmet vereceğiniz müşterilerinizle yazılı ücret sözleşmesi yapmanız zorunlu olup, sözleşmeler Damga Vergisi
    Kanunu hükümlerine göre sözleşme tutarının binde 9,48’i kadar damga vergisinetabidir.
    2- Ticaret Sicil Tasdikname bedelleri tabloda gösterilen rakamlara dâhil olmayıp ayrıca tahsil edilecektir. Değişiklik olmadığı
    taktirde hazırda bulunan Ticaret Sicil Tasdiknameleri geçerliliğini koruyacaktır.
    3- Sermaye Şirketlerinde, YÖNETİM KURULU KARAR DEFTERİ, GENEL KURUL TOPLANTI VE MÜZAKERE DEFTERİ
    TASDİKİ İÇİN İLAVE ÜCRET ALINIR.

    2018 Defter Tasdik Ücretleri

    2018 yılında kullanılacak ticari defterler, noter masrafları, 2018 yılına ait kırtasiye, damga vergisi ve diğer masraflar için mükelleflerden tahsil edilecek asgari defter tasdik ve diğer giderler hakkında..

     

    Adana SMMM Odası

    Sivas SMMM Odası

    Kahramanmaraş SMMM Odası

    Trabzon SMMM Odası

    Yozgat SMMM Odası

    Kocaeli SMMM Odası

    Nevşehir SMMM Odası

    Alanya SMMM Odası

    Fethiye SMMM Odası

    Bitlis SMMM Odası

    Bodrum SMMM Odası

    Çorum SMMM Odası

    Diğerleri açıklandıkça eklenecektir…